Friday, January 6, 2017

कार्यालय व्यवस्थापन


 कार्यालय  र कार्यालय व्यवस्थापनको अवधारणा र महत्व
शाब्दिक अर्थमा कार्य गर्ने निश्चित स्थान नै कार्यालय हो  । यो संगठनको इकाइ हो ।  प्रशासनिक अर्थमा प्रशासनिक कार्यहरु सञ्चालनार्थ कर्मचारीहरु उपस्थित भई आफ्ना सेवाग्राहीका सरोकारका विषयहरु माथि विभिन्न क्रियाकलाप गर्ने निश्चित स्थान, भवनलाई कार्यालय भन्न सकिन्छ । कार्यालयमा सामान्यतया निश्चत उद्देश्य प्राप्तिका लागि कर्मचारीहरु, सेवाग्राहीहरु, भौतिक सरसामग्री, सूचना प्रविधि वा सोको संयन्त्र तथा कार्य प्रक्रियाको संयोजन गरिएको हुन्छ । कार्यालयमा सधै स्थान मात्र नभै यसले गर्ने कार्य महत्वपूर्ण भएकोले कार्य स्वयं पनि कार्यालय हो ।

कार्यालयका कार्यहरु

आधारभुत कार्यहरु

  • सूचना प्राप्त गर्नु र संकलन गर्नु 
  • सूूचना तथा जानकारीको अभिलेखन गर्नु
  • सूचनालाई व्यवस्थित गर्नु र विश्लेषण गर्नु 
  • जानकारी प्रप्त गर्नु 

सहायक कार्यहरु

  • व्यवस्थापकीय कार्य 
  • कर्मचारी सम्बन्धी कार्य 
  • जनसम्पर्क, समन्वयात्मक कार्य 
  • सम्पत्तिको सुरक्षा कार्य
  • कार्यालय सामग्री र मसलन्दको व्यवस्था गर्नु 
  • समन्वय गर्नु 


 कार्यालय व्यवस्थापनको अवधारणा
कार्यालयको काम कारवाहीलाई प्रभावकारी बनाई सेवा प्रदान गर्ने कार्य स्वतस्फुर्त बनाउन गरिने सम्पूर्ण क्रियाकलाप नै कार्यालय व्यवस्थापन हो । 

अर्को शब्दमा भन्दा कार्यालयमा हुने स्रोतहरुको प्रभावकारी संयोजन र परिचालन तथा उपयोग गरी अवश्यक नतिजा प्राप्त गर्न उद्यत रहने कार्य नै कार्यालय व्यवस्थापन हो । सामान्यतया कार्यालयमा मानवीय स्रोत, भौतिक स्रोत, वित्तिय स्रोत, सूचना स्रोत, अभिलेख तथा संस्थागत संझना, बजार, तथा बाह्य वातावरण आदि स्रोतहरु विद्यमान रहन्छन् । यी स्रोतहरुको उपयुक्त ढंगले संयोजन, परिचालन, प्रयोग गर्ने कला र व्यवस्थापकीय विज्ञानलाई कार्यालयीय व्यवस्थापन भनिन्छ ।

कुनै पनि कार्यालय सूचारु रुपले  सञ्चालन गर्न र कार्यालयका कामहरुलाई सुसंगठित , सुव्यवस्थित, वैज्ञानिक एवं प्रभावकारी ढंगले सम्पन्न गर्नका लागि गरिने Planning, Organizing, Staffing, Directing, Coordinating, Monitoring, Budgeting, Reporting  /  evaluating सम्मका कार्यहरुलाई कार्यालय व्यवस्थापन भनिन्छ । 



कार्यालय व्यवस्थापनका विशेषता

  • कार्यालय  व्यस्थापन एउटा कला साथै विज्ञान पनि हो । 
  • कार्यालयले सम्पादन गर्ने निश्चित उद्देश्यमा केन्द्रित हुन्छ ।
  • कार्यालयमा भौतिक, वित्तिय, मानवीय तथा सूचना स्रोत रहन्छन् । जसको निपुर्णता पुर्वक परिचालन, संयोजन र समन्वय  गरिन्छ । 
  • व्यवस्थापनलाई वाह्य र आन्तरिक वातावरणले प्रभाव पार्छ । 
  • कार्यालय व्यवस्थापनको प्रतिविम्ब सेवाप्रवाहमा झल्कन्छ ।  


कार्यालय व्यवस्थापनको महत्व 

  1. संगठनको कार्यालय तहको उद्देश्य समयमै हासिल गर्न कार्यालयको उचित व्यवस्थापन हुनुपर्छ । 
  2. साधन स्रोतको अधिकताम उपयोग गरी लागत कम गर्न 
  3. नाफा अभिवृद्धि गर्न, सार्वजनिक सेवा प्रदान गर्ने कार्यालयको हकमा सरल र  प्रभावकारी रुपमा सेवा प्रवाह गर्न 
  4. प्रभावकारी रुपमा सूचना तथा सञ्चारको उपयोग गर्न
  5. उपयुक्त कार्य, वतावरण निर्माण गर्न
  6. कर्मचारीको वैज्ञानिक व्यवस्थापन गर्न, उत्प्रेरित र सक्षम कर्मचारी प्राप्त गर्न 
  7. परिर्वतन र विकासलाई  संस्थागत गर्ने
  8. कार्यललयलाई परिवर्तनबाट  सिर्जित अवसर उपयोग गर्न सक्षम तुल्याउन 
  9. काममा समन्वय र एकरुपता कायम गर्न 
  10. जनसम्पर्क स्थापित गर्न 


No comments: